Tillsatt: Hyresadministratör – Göteborg

Cecilia Schön, konsultchef på Fasticon

Cecilia Schön, konsultchef på Fasticon, har tillsatt en konsult för ett uppdrag som Hyresadministratör till ett förvaltningsbolag i Göteborg. Genom vår effektiva process och vårt breda nätverk kunde vi snabbt identifiera rätt person för denna roll!

Vad innebär rollen Hyresadministratör? Vad var viktiga egenskaper för denna roll? 

Att arbeta som hyresadministratör innebär en kombination av administration, service och uthyrningsprocesser. Rollen är väldigt bred, där arbetsuppgifterna sträcker sig från hyresadministration och avtalshantering till bostadsuthyrning och kundkontakt. I rollen ingår att hantera allt från att annonsera och visa lediga lägenheter till att skriva avtal och lägga in dem i systemet. Dessutom krävdes även erfarenhet av fakturahantering och hantering av inbetalningar och betalplaner för hyresgäster. 

För att lyckas i rollen som hyresadministratör är det viktigt att vara serviceminded, lyhörd och flexibel. Då vår kund är ett mindre bolag, där varje medarbetare har en bred roll, sökte de en person som kunde ta egna initiativ och stötta upp där det behövdes. De önskade en person med erfarenhet från fastighetsbranschen, god förståelse för hyreslagen och förmågan att snabbt kunna sätta sig in i nya system.

 

 

Kan du beskriva lite mer om uppdragsgivaren och det aktuella uppdraget? 

Vår kund är ett mindre fastighetsförvaltningsbolag baserat i Göteborg, med uppdrag inom både bostads- och kommersiell förvaltning. Bolaget har haft en stadig tillväxt under de senaste åren och med ungefär 30 anställda fördelade mellan drift, skötsel och förvaltning siktar de på fortsatt expansion. Eftersom det är en flexibel organisation i tillväxt, sökte de en konsult som var öppen för en eventuell framtida anställning.

 

 

Berätta, hur gick processen till? 

Vi fick in förfrågan om att hitta en hyresadministratör, och det blev en snabb och effektiv process. Uppdragsgivaren är en ny kund till oss, men vi hade redan en upparbetad relation tack vare tidigare dialoger. Tillsättningen började med ett uppstartsmöte och en bred search-process inleddes. Vi la även ut en annons för uppdraget där gensvaret var stort. Genom Fasticons omfattande nätverk identifierades en stark kandidat med tidigare erfarenhet av bostadsuthyrning. Efter intervjuer och avstämningar med både konsult och uppdragsgivare tecknades avtal och uppdraget kunde starta. 

Konsulten som tillsattes hade tidigare erfarenhet från ett bostadsbolag och en bakgrund inom uthyrning. Genom vår effektiva process och vårt breda nätverk kunde vi snabbt identifiera rätt person för rollen, och hittills har matchningen varit mycket lyckad. 

Jag ser fram emot att följa konsultens och kundens fortsatta utveckling inom detta uppdrag – och att få bistå med fler kompetenslösningar när framtida behov för vår kund uppstår! 

 

Vill du veta mer? Kontakta Cecilia Schön

Konsultchef

cecilia.schon@fasticon.se 070-143 03 57

Är du i behov av flexibla konsulter?

Relaterade artiklar