Lease Manager och etableringsansvarig till Actic 

Gillar du känslan av en förhandling som går i lås, där alla parter känner sig som en vinnare? Har du en affärsmässig ådra som du vill använda till att bidra med ett friskare samhälle? Då kan rollen som Lease Manager hos Actic vara ditt nästa steg i karriären! 

Om tjänsten 

I rollen som Lease Manager ansvarar du för förhandling och omförhandling av hyresavtal i en organisation som präglas av stort engagemang och motivation med fokus på ett hälsosammare samhälle. Dina samarbetsytor kommer vara mycket breda inom hela organisationen och din roll är att främst stötta regionchefer samt platschefer runtom i landet. 
 
Du kommer därmed ha många olika kontaktytor, såsom kommuner och andra kommersiella intressenter i syfte att hitta bästa avtalen och att leta nya möjliga etableringar i tidiga skeden. I din roll är du ansvarig för hela processen runt hyreskontraktet från identifiering och kontakt till förhandling och avslut för att vidare vårda och omförhandla befintliga kontrakt. 
 
Du utgår från huvudkontoret i Solna. Rollen innefattar en del resande för att besöka Actics olika anläggningar och för att undersöka nya etableringsmöjligheter.

Förmånsbil ingår i tjänsten. 

Ditt arbete kommer även innebära att:

  • Ansvara för hyresförhandlingar, lokalsök och arbeta fram nya hyresavtal. 
  • Förvalta samt tolka befintliga hyresavtal, handlägga omförhandlingar och bevaka uppsägningar. 
  • Vägleda, guida och stötta platscheferna med frågor kring gränsdragningslistor i avtalen. 
  • Upprätta en årsbudget gällande kostnaderna för hyresavtalen i samarbete med controller. 
  • Ta fram beslutsunderlag till analys om eventuell flytt av anläggning eller nyetablering och vid behov ta fram lämpligt nytt hyresobjekt/avyttra befintligt. 

Kvalifikationer

Vi söker i första hand dig som har cirka tre till fem års erfarenhet av hyresförhandling. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning, gärna inkluderande hyresjuridik och att du därmed har god kunskap inom det hyresrättsliga området och inhyrningsprocessen. 

Om du har erfarenhet av att arbeta med kommersiella lokaler är det meriterande. Har du även kunskap inom fastighetsjuridik är det positivt. 

B-körkort är ett krav. 

Personliga egenskaper 

För att lyckas i den här rollen ser vi att du är en naturlig nätverkare med öga för affärer som tycker om att bygga långsiktiga relationer. Det är en bred roll med flera olika arbetsuppgifter och ansvarsområden där du driver dina processer framåt, det är därför viktigt att du är strukturerad, har ett starkt driv och uppskattar utmaningar och högt tempo. 
 
Då rollen innefattar många kontaktytor såväl internt som externt är det viktigt att du är social och har en god samarbets- och kommunikationsförmåga kombinerat med att se saker ur ett helhetsperspektiv. Vidare är du mål- och resultatorienterad samt duktig på att prioritera.  

Vad Actic erbjuder dig 

På Actic erbjuds du en roll med mycket ansvar och stor frihet i en positiv företagskultur med duktiga och trevliga kollegor. Det är en dynamisk arbetsmiljö med mycket glädje och passion. Det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som vill framåt då företaget på sikt kommer att vilja växa.  

Hos Actic får du trygga anställningsvillkor och såklart tillgång till hela deras träningserbjudande - inne, ute och digitalt!   

Bolagets värdeord är Performance, Passion, Teamwork och Customer focus vilket Actic hoppas att även du kan identifiera dig med! 

Läs mer om våra erbjudanden