Kontorsansvarig för konsultuppdrag i Stockholm

Vi söker en kontorsansvarig för en varierande roll med fokus på service, administration och kontorsutveckling. Här får du möjlighet att arbeta i ett av landets ledande fastighetsbolag med långsiktighet, samhällsnytta och innovation i centrum.

Uppdragsbeskrivning

För kunds räkning söker vi en kontorsansvarig som kan gå in i ett uppdrag omgående med slutdatum sista februari med chans till förlängning. Placering är i centrala Stockholm. Uppdraget är på deltid upp till ca 70%.

Dina ansvarsområden innefattar bland annat:

  • Att skapa en trygg, trivsam och hållbar arbetsmiljö för kontorets medarbetare.
  • Löpande administration, internservice och koordinering av kontorets kommunikation.
  • Hantering av budget, inköp och inventarier samt stöd vid introduktion och avslut av medarbetare.
  • Systematiskt arbetsmiljö- och säkerhetsarbete inklusive brand- och skyddsrutiner.
  • Administrativt ansvar för reseportal, körjournaler och fordonsrelaterade frågor.
  • Bidrag i utvecklingsprojekt kopplade till digitalisering, hållbarhet och kontorsstöd.

Om kunden

Vår kund är ett av Sveriges ledande fastighetsbolag med fokus på att utveckla och förvalta hållbara och inspirerande kunskapsmiljöer. Med långsiktighet och samhällsnytta i centrum skapar bolaget arbetsplatser där innovation, samarbete och trivsel står i fokus.

Du blir en viktig del av avdelningen kontors- och medarbetarstöd och samarbetar nära kollegor inom HR, säkerhet, hållbarhet och ekonomi. Du representerar hela avdelningens arbete och förväntas bidra till dess övergripande leverans och utveckling.

Din bakgrund

Vi söker dig som är en serviceinriktad och strukturerad person med erfarenhet av administrativt arbete inom kontorsdrift, service eller liknande. Du har förmåga att skapa struktur, hålla ordning och samtidigt ha ett gott öga för detaljer. Vidare trivs du med att ta ansvar, arbeta självständigt och bidra i utvecklingsprojekt.

Vi ser att du har:

  • Goda kunskaper i Office 365 och vana vid digitala verktyg.
  • Erfarenhet av att arbeta med administrativa system såsom reseportaler, körjournaler eller ekonomiverktyg.
  • Goda språkkunskaper i svenska och engelska.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetsmiljö- och säkerhetsarbete, hållbarhetsfrågor eller tidigare roller inom office management.

 

Läs mer om våra erbjudanden