Analytiker för kommersiella fastigheter

Uppdragsbeskrivning

För kunds räkning söker vi en analytiker som kan gå in i ett heltidsuppdrag omgående som varar i sex månader. Placering är huvudsakligen centralt i Stockholm men delvis även på kontor norr om Stockholm. 

Vår kund är ett internationellt fastighetsbolag som äger, utvecklar och förvaltar köpcentrum, kontor och utställningslokaler. Vill du vara del av ett företag som uppmuntrar till entreprenörskultur, kreativitet och initiativtagande för att uppnå ett värdeskapande så är detta rätt uppdragsgivare för dig.  

Här tillhör du ett team som ansvarar för den långsiktiga och kortsiktiga visionen, från idé till genomförande inklusive utveckling och investeringar. Teamet ansvar för att driva affärsverksamhet med fokus på lönsamhet, tillgångsvärde och hållbarhet. 

Du är ansvarig och en nyckelspelare för den femåriga affärsplanen och bidrar till att omsätta den i praktiken i nära samarbete med ansvarig operativ chef och övriga avdelningar.

Rollen inkluderar projektledningsmöjligheter, finansiell modellering och affärsanalys för att stödja beslutsfattande. 

Dina ansvarsområden:
  • Assistera operativ chef och bidra till att bygga tillgångens långsiktiga och kortsiktiga strategiska vision och att ta fram den femåriga affärsplanen.
  • Hjälpa operativ chef att driva affärsverksamheten i samordning med det multidisciplinära tillgångsteamet.
  • Hantera och koordinera projekt från idé till planering, budget och genomförande med alla intressenter.
  • Analysera tillgängliga data och uttalanden som ett viktigt stöd för beslutsfattande (t.ex. hyresförhandlingar, investeringsbeslut, utvecklingsinitiativ).
  • Aktivt driva och hantera tillgångens finansiella resultat (P&L, Revenues, Opex, Capex).
  • Driva och bidra till de viktigaste affärsprocesserna (t.ex. femårig affärsplan, rullande prognos, tillgångsvärdering)

Din bakgrund:
  • 1-3 års arbetslivserfarenhet inom fastigheter, kapitalförvaltning, affärsutveckling eller projekt inom detaljhandel.
  • Högskoleexamen i företagsledning, ekonomi, finans, fastighetsförvaltning eller teknik.
  • Starka analytiska, ekonomiska och Excel-kunskaper.
  • Operativ förmåga men kan enkelt byta till en mer strategisk vision.
  • Stark kommunikations-, presentations-, förhandlings- och projektledningsförmåga.
  • Detaljhandelskunskap är meriterande

 

Läs mer om våra erbjudanden