AKIFA Förvaltning AB söker junior hyresadministratör


Är du intresserad av fastighetsbranschen och vill ta steget in i en spännande och utvecklande roll?

Till AKIFA Förvaltning AB söker vi nu en junior hyresadministratör som vill vara länken mellan hyresadministration och förvaltning. Detta är en unik möjlighet att få växa och utvecklas i ett dynamiskt företag med framtidsvisioner.

 

Om rollen

Som junior hyresadministratör hos AKIFA kommer du att spela en central roll i hyresadministrationen samtidigt som du stöttar våra förvaltare. Du rapporterar till VD och har en nära och regelbunden kontakt med övriga medarbetare inom hyresadministration, förvaltning och ekonomi.

Dina huvudsakliga uppgifter kommer att inkludera:

  • Hyresadministration - Ansvara för administration av hyresavtal gällande bostäder, kontor, lokaler, garage- och p-platser, support till hyresgäster och viss nyckelhantering. Du hjälper till med att skriva bostadshyreskontrakt, lokalhyreskontrakt, bakgrundskontroller, uppsägningar och hyresaviseringar m.m.
  • Upprätthålla en god kontakt med hyresgäster och fastighetsägare både via telefon och mejl.
  • Utreda otillåtna andrahandsuthyrningar och lägenhetsbyten.
  • Hjälpa förvaltare och ekonomer med att ta fram rapporter, ekonomiska underlag samt andra administrativa uppgifter som behövs för att säkerställa att fastighetsförvaltningen fungerar smidigt.
  • Projektstöd - Bidra till utveckling av ny hemsida och vårt systemstöd.
  • Övrig administration - Hantera pärmar, skanna och arkivera dokument samt hjälpa till med andra ad hoc-uppgifter när tid tillåter.

 

Vem du är 

Vi söker dig som är prestigelös, noggrann och har ett intresse för fastighetsbranschen. Du behöver inte ha lång erfarenhet, men ett driv att lära dig och utvecklas i rollen är viktigt. Du har förmågan att hålla många bollar i luften och tar gärna initiativ till att hjälpa kollegor när det behövs.

Vidare ser vi att du:

  • Har eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning, ekonomi eller motsvarande.
  • Har viss erfarenhet av administrativa uppgifter, gärna inom fastighetsförvaltning eller ekonomi.
  • Är kommunikativ och har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
  • Är social och relationsskapande, med förmåga att bygga förtroende hos både kunder, hyresgäster och externa partners.
  • Är orädd, lösningsorienterad och trivs med att jobba både självständigt och i team.
  • Har ett öga för detaljer och är noggrann i ditt arbete.
  • Är van vid att arbeta i olika system och snabbt kan sätta dig in i nya.
  • Kunskap och intresse för hyresjuridik är meriterande.

  

Vad AKIFA har att erbjuda

Hos AKIFA erbjuds du ett jobb med stor möjlighet till påverkan i en verksamhet med kompetenta och stolta medarbetare. Hos AKIFA får du chansen att utvecklas i en varierad roll med stort ansvar. Du kommer att arbeta nära våra förvaltare och ekonomer och får en unik möjlighet att lära dig fastighetsbranschen från grunden. Du blir del av en positiv arbetsmiljö som präglas av engagemang och samarbete, här bryr de sig om varandra! Arbetet utförs tillsammans med dina kollegor som jobbar i team på plats på AKIFAs kontor, centralt beläget mellan Stureplan och Östermalmstorg.
AKIFA lägger stor vikt vid att deras personal trivs och ser gärna kompetenshöjande utbildningar/kurser som ett viktigt moment i deras kvalitetsarbete.
 

Läs mer om våra erbjudanden