Hyresadministratör/Uthyrare

Är du nyfiken, strukturerad och gillar högt tempo samt har erfarenhet av uthyrning av bostäder?
Då kan du vara rätt person för rollen som hyresadministratör/uthyrare till Primula Byggnads AB i Stockholm.

Om rollen

I rollen som hyresadministratör/uthyrare kommer du främst arbeta med uthyrning av Primulas bostäder, lokaler och p-platser. Du ansvarar för ett bestånd av fastigheter, där du hanterar samtliga frågor som kan uppstå i hyresförhållandet.

Du handlägger lägenhetsbyten och driver självständigt utredningar kring otillåtet boende, störningar och obetalda hyror. Tjänsten innebär mycket kontakt med hyresgäster. Du kommer att ha en varierande arbetsdag med många olika kontaktytor och parallella arbetsuppgifter.

Du rapporterar till förvaltningschefen och arbetar i nära samarbete med Primulas tekniska förvaltare, fastighetsskötare, samt dina övriga kollegor inom fastighetsförvaltningen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Administrera hyresavtal avseende bostäder, p-platser och lokaler, ansökningar om uthyrning i andrahand samt övrigt förekommande arbetsuppgifter inom hyresadministration.
  • Handlägga lägenhetsbyten i digitalt verktyg.
  • Kvalitetssäkra och upprätta aviseringsunderlag.
  • Hantera sena inbetalningar, påminnelser och krav- och inkassoärenden.
  • Hantera och följa upp olovliga andrahandsuthyrningar samt övriga utredningsärenden.
  • Hantera hyresjusteringar efter årliga hyresförhandlingar.
  • Upprätthålla en god kontakt med hyresgäster både via telefon och mejl. Telefontid förmiddag.
  • Teckna hyresavtal, ta hand om vakanser samt viss nyckelhantering.
  • Effektivisera rutiner.

Vem du är

Som person visar du engagemang, är duktig på att prioritera och har god initiativförmåga. Du är lojal och lösningsorienterad, alltid med bästa service i fokus. Du är noggrann och lägger stor vikt vid uppsatta rutiner och registervård.

Självklart har du en social kompetens och är van att hantera alla slags individer, du är också rättfram och tydlig – även när det handlar om att leverera negativa besked. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet i denna rekrytering.

Kvalifikationer

  • Minst 3-5 års arbetslivserfarenhet av hyresadministration, gärna från mindre eller medelstort fastighetsförvaltningsbolag.
  • Goda kunskaper i Word och Excel.
  • Erfarenhet av att arbeta i fastighetsrelaterade systemstöd. Meriterande om du arbetat i Vitec då Primula använder Vitec Hyra.
  • Förmåga att kommunicera självständigt i tal och skrift med god språkbehandling.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska.
  • Kunskap och intresse för hyresjuridik är meriterande.
     

Vad Primula har att erbjuda

Hos Primula Byggnads AB får en nyckelroll i ett litet team som hyresadministratör/uthyrare. Du kommer till en prestigelös arbetsplats i fastighetsbranschen, en arbetsplats där det är högt i tak och stark lagkänsla. Arbetet utför du tillsammans med dina kollegor på det moderna och ljusa kontoret med utsikt över takåsarna mitt i Stockholms innerstad.

 

Läs mer om våra erbjudanden