Hyresadministratör för konsultuppdrag i Göteborg


Vi söker en hyresadministratör för ett konsultuppdrag till ett litet, växande bolag i Göteborg. Uppdraget avser att starta upp så snart som möjligt på heltid och pågå i minst 6 månader fram. Det finns god chans till förlängning och på sikt även möjlighet till anställning hos kunden.

Uppdragsbeskrivning

Vår kund är ett mindre men expansivt bolag i Göteborgsområdet. Här blir du en del av förvaltningsgruppen och arbetar nära en erfaren hyresadministratör.

Det här är en roll för dig som trivs med en varierad arbetsdag där du hanterar både administrativa och kundnära arbetsuppgifter, med god stöttning från kollegor i ett öppet och samarbetsinriktat team.

Dina ansvarsområden innefattar bland annat: 

  • Hyresadministration – avtalshantering, hyresavisering, betalningar, påminnelser och inkasso.
  • Uthyrning av bostäder, avtalsskrivning, hantering av andrahandsuthyrning och parkeringsplatser.
  • Kundkontakt med hyresgäster via telefon och mejl.
  • Intern samverkan med förvaltare, fastighetsskötare och ekonomer.
  • Viss kontorsadministration.
  • Administration i systemet REAL.

Kvalifikationer

För att trivas i rollen som hyresadministratör ser vi att du är en prestigelös person som gärna bidrar där det behövs och värdesätter ett gott samarbete. Eftersom rollen innebär mycket kontakt med både kollegor och hyresgäster behöver du vara lyhörd och ha en god känsla för service, samt kunna anpassa din kommunikation efter olika personer och situationer. Du är också initiativtagande och tar ansvar för att driva ditt arbete framåt, ser vad som behöver göras och tar tag i uppgifter på ett självständigt sätt.

Vi söker dig som har:

  • Erfarenhet av hyresadministration inom främst bostäder.
  • Kunskap om hyreslagen.
  • Meriterande med erfarenhet av uthyrning av bostäder samt parkeringar.
  • God vana av kundservice över telefon och mail.

 

Läs mer om våra erbjudanden