Hyresadministratör för konsultuppdrag - möjlighet till fast tjänst!
Uppdragsbeskrivning
För kunds räkning söker vi en hyresadministratör som kan gå in i ett uppdrag omgående. Uppdraget är på heltid och är placerat centralt i Stockholm. I denna process söker vi främst dig som är intresserad av en fast anställning hos vår kund efter en inhyrningsperiod.
I rollen som hyresadministratör ansvarar du för intern kontroll av intäktsflödet och agerar som kontaktperson för både förvaltare och hyresgäster i hyresrelaterade frågor, samtidigt som du spelar en viktig roll i samarbetet med ekonomiavdelningen.
Arbetsuppgifter
- Ansvara för aviseringar och fakturering kopplade till hyreskontraktet.
- Genomföra betalningar, räntedebitering, påminnelser och inkasso.
- Hyresreskontra, hyresinbetalningar och kundfordringar.
- Registrera hyresavtal, tillägg, uppsägningar, överlåtelser och depositioner på uppdrag av förvaltningen.
- Övrig förekommande administration, systemstöd och stöttning till ekonomiavdelningen.
Din bakgrund
Rollen innebär många kontaktytor både internt och externt, vilket kräver att du har god social förmåga. Du trivs med en varierad arbetsdag och är skicklig på att planera och strukturera ditt arbete självständigt. Du är relationsskapande och serviceinriktad, och har erfarenhet från en roll som hyresadministratör eller liknande inom ekonomi. Vi ser gärna att du har erfarenhet från fastighetsbranschen och har kunskaper i hyresjuridik.