Hyresadministratör för längre konsultuppdrag i centrala Stockholm

Om kunden

Vår kund är ett av Sveriges ledande fastighetsbolag som äger och förvaltar samhällsfastigheter med fokus att skapa moderna och funktionella lokaler som möter samhällets behov.  

Uppdragsbeskrivning

För kunds räkning söker vi en engagerad och erfaren hyresadministratör som kan gå in i ett uppdrag i mitten av maj och under minst 9 månader. Placering är centralt i Stockholm. Uppdraget är på heltid och möjlighet för distansarbete finns 1-2 dagar i veckan. 

Som Hyresadministratör kommer du att stödja förvaltningen med din expertis inom hyresadministration för att bidra till resultat och finansiella mål. Du kommer också att säkerställa en effektiv internkontroll av intäktsflödet. Du fungerar som kontaktperson för förvaltare och hyresgäster angående hyresadministrativa frågor.

  • Registrera hyresavtal, tillägg, uppsägningar och överlåtelser på uppdrag av förvaltningen.
  • Hantera hyres- och kundfordringar samt bistå med support inom ekonomi.
  • Ansvara för aviseringar och fakturering kopplade till hyreskontraktet.
  • Genomföra betalningar, räntedebitering, påminnelser och inkasso.
  • Utföra löpande registervård och säkerställa informationens kvalitet i fastighetssystemet.
  • Kontrollera att hyresobjektens momsstatus överensstämmer med avtalen.

Din bakgrund

Då rollen innebär många kontaktytor både extern och internt har du god sociala förmåga. Arbetsdagarna är varierande, något du uppskattar och tar vara på genom att självständigt planera hur arbetsdagen ska utformas. Du har en god samarbetsförmåga och bidrar till ett positivt samarbetsklimat samt är serviceorienterad och relationsskapande.

Vi söker dig som har:

  • Gymnasieutbildning gärna inom ekonomi
  • Minst 2-3 års arbetserfarenhet inom ekonomi eller redovisning
  • Erfarenhet från fastighetsbranschen och hyresjuridik 
  • God systemvana och arbetat i något fastighetssystem
  • Siffersinne

 

Läs mer om våra erbjudanden