Akifa Förvaltning söker en strukturerad och driven hyresadministratör

Är du en strukturerad och lösningsfokuserad person som trivs med omväxlande arbetsuppgifter med frihet under ansvar? Är du dessutom en fena på hyresadministration? Då kan det vara dig vi söker!

Om tjänsten

I rollen som hyresadministratör har du daglig kontakt med hyresgäster och fastighetsägare genom att svara på de frågor som uppstår framför allt kring hyresavtal, hyresreskontra, lägenhetsbyten och andrahandsuthyrningar. Du reder också ut andra frågeställningar som uppkommer i processen, vilket innebär många kontaktytor utanför samt inom organisationen. Du har ett nära samarbete med våra fastighetsförvaltare. 

En av de nuvarande hyresadminstratörerna kommer att gå i pension och vi söker dig med senior erfarenhet som också kan bidra med att utveckla bolagets rutiner kring en välfungerande hyresadministration och utveckla systemprocesserna. 

Du rapporterar till VD och har en nära och regelbunden kontakt med övriga kollegor på huvudkontoret som fastighetsförvaltning och ekonomiavdelningen

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Administrera hyresavtal, bostadsuthyrning, ansökningar om uthyrning i andrahand samt övriga blanketter och dokument.
  • Administrera lägenhetsbyten, ta fram underlag
  • Personliga möten med hyresgäster vid kontraktsskrivning
  • Kvalitetssäkra och upprätta aviseringsunderlag.
  • Hantera sena inbetalningar, påminnelser och inkassoärenden.
  • Hantera och följa upp olovliga andrahandsuthyrningar samt övriga utredningsärenden.
  • Hantera hyresjusteringar - tar fram underlag för förhandling till förvaltare samt extern aktör.
  • Bistå i att upprätthålla en god kontakt med fastighetsägare och hyresgäster både via telefon och mejl.
  • Teckna hyresavtal, ta hand om vakanser samt viss nyckelhantering.
  • Upplägg av lägenheter (vakanta lägenheter).
  • Effektivisera rutiner.  

Kvalifikationer 

  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet av hyresadministration, gärna från mindre eller medelstort fastighetsförvaltningsbolag.
  • Goda kunskaper i Word och Excel.
  • God erfarenhet i fastighetsrelaterade systemstöd. Akifa arbetar i Pigello.
  • Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.

Din profil  

Akifa kommer fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas och trivas i rollen som hyresadministratör är du en person som är strukturerad med god problemlösningsförmåga, service-minded och med ett stort kundfokus. Du är stresstålig och bra på att prioritera utan att tappa kvalitén på dina arbetsuppgifter.

Du har en kommunikativ personlighet och uppskattar möjligheten att kombinera det administrativa arbetet med att möta människor, både internt och externt. 


Samarbete är viktigt för dig och du har en prestigelös inställning till ditt arbete och ser det som en självklarhet att hjälpa till där det behövs. 

Vad Akifa Förvaltning erbjuder dig

Hos Akifa Förvaltning erbjuds du ett jobb med stor möjlighet till påverkan i en verksamhet med kompetenta och stolta medarbetare. Du blir del av en positiv arbetsmiljö som präglas av engagemang och samarbete, här bryr de sig om varandra! Arbetet utförs tillsammans med dina kollegor på Akifas kontor, centralt beläget mellan Stureplan och Östermalmstorg. 

Akifa Förvaltning lägger stor vikt vid att deras personal trivs och ser gärna kompetenshöjande utbildningar/kurser som ett viktigt moment i deras kvalitetsarbete.

Läs mer om våra erbjudanden