Förvaltare för uppdrag i Sundsvall
Är du en erfaren fastighetsförvaltare och en trygg ledare? Då är detta kanske ett uppdrag för dig!
Uppdragsbeskrivning
För kunds räkning söker vi en bostadsförvaltare som kan gå in i ett heltidsuppdrag omgående. Arbetet sker på plats på kundens kontor i Sundsvall och uppdraget beräknas pågå i 3 månader med möjlighet till förlängning. Ditt övergripande ansvar är att ta hand om kundens fastighetsbestånd bestående av bostäder och du ansvarar för den löpande förvaltningen och skötselkvalitén.
Du kommer att ha personalansvar för två stycken fastighetstekniker som du leder i det dagliga arbetet samt ett visst arbetsledaransvar för en bostadsuthyrare. Under en tidsperiod utökas dessutom personalansvaret med två stycken säsongsanställda fastighetsskötare.
Dina ansvarsområden innefattar bland annat:
- Ansvara för resultat i fastigheterna enligt fastställd budget.
- Personalansvar för fastighetstekniker/fastighetsskötare.
- Löpande förvaltning.
- Upprätta underhållsplaner och ansvara för planerat underhåll enligt förutbestämd plan/budget.
- Upphandla, driva och genomföra ROT-projekt enligt förutbestämd plan/budget.
Din bakgrund
Då rollen innebär ett personalansvar är det viktigt att du är en trygg, proaktiv och tydlig ledare. Du samarbetar bra med andra, känner dig trygg i att fatta beslut och vi ser att du har god kommunikationsförmåga och att du bidrar till en trevlig stämning på arbetsplatsen.
Vi söker dig som har:
- Relevant eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning alternativt att du tillgodogjort dig samma kunskap genom arbetslivserfarenhet.
- Minst 3 års arbetserfarenhet inom fastighetsförvaltning, helst bostadsförvaltning.
- God erfarenhet av personalledning, inkl arbetsmiljöansvar.
- Goda systemkunskaper.
- B-körkort.
- Erfarenhet av att driva projekt är meriterande.