Neobo söker en affärsmässig fastighetsförvaltare till Mälardalen

Har du ett stort intresse för fastigheter, affärer, kundrelationer och ledarskap? Är du en driven person som vill arbeta brett med alla delar inom fastighetsförvaltning? Då kan Neobo vara en arbetsplats för dig!

Om rollen

Som förvaltare har du ett övergripande ansvar för Neobos förvaltningsområde i Mälardalen vilket omfattar en varierande fastighetsportfölj i Enköping, Köping, Eskilstuna, Sala och Strängnäs bestående av lägenheter och kommersiella lokaler.

Till vardags ansvarar du för din portföljs övergripande budget, resultat, intäkter, kundrelationer och avtalsfrågor. Du leder och planerar arbetet mot uppsatta mål och arbetar aktivt med att utveckla förvaltningsorganisationen tillsammans med kollegor och chef.

Du arbetar i ett nära samarbete och leder din arbetsgrupp bestående av biträdande förvaltare, uthyrare och fastighetstekniker. Till hjälp finns även flera andra stödfunktioner både inom organisationen och externt. Tillsammans arbetar ni för att upprätthålla en god kunddialog med Neobos hyresgäster och ni driver det strategiska arbetet för nöjda kunder framåt.

Rapportering sker till Regionchef. Placeringsort kan vara på Neobos lokalkontor i Enköping, Köping eller Eskilstuna. 

Exempel på övriga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
  • Arbeta aktivt för att öka portföljens totalavkastning.
  • Upprättande av affärsplan och budget för förvaltningsområdet.
  • Upprätta kvartalsrapporter.
  • Ansvara för hyresavtal av kommersiella lokaler – bevakning, nytecknande, omförhandling och uppsägningar.
  • Skapa, bibehålla och utveckla goda relationer med befintliga och potentiella hyresgäster, såväl bostadshyresgäster som lokalhyresgäster.
  • Upphandling, genomförande och uppföljning av olika projekt.
  • Energiuppföljning och energioptimering i samråd med teknisk förvaltare.
  • Hållbarhetsarbete.
  • I samverkan med teknisk förvaltare prioritera, planera och genomföra planerat underhåll samt säkerställa uppfyllnad av myndighetskrav.
  • Fakturahantering.
  • Arbetsmiljöansvar för ditt team.

Vem du är

Vi söker i första hand dig som har tidigare erfarenhet från fastighetsbranschen med en affärsmässig förståelse och god inblick i kundrelationer. I grunden har du troligen en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, teknik eller fastighet och/eller likvärdig arbetslivserfarenhet inom området.

För att trivas i rollen bör du ha god kunskap inom hyresjuridik, fastighetsekonomi, budget, ekonomisk uppföljning samt myndighetskrav. Vi ser även att du har tidigare erfarenheter av ledarskap.
Har du erfarenhet av kommersiell förvaltning är det meriterande.

B-körkort är ett krav.  

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen söker vi dig som har förmågan att hantera affärsmässiga relationer och som har en vilja och ett driv att skapa bra och fungerande arbetssätt för att förbättra och utveckla affären och verksamheten.

Då tjänsten innefattar flera kontaktytor, både internt och externt, är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga kombinerat med ett tydligt och professionellt sätt att interagera med både kollegor och kunder.

Vi ser därmed även att du är en social och relationsorienterad person som är självgående och initiativtagande, samtidigt som du är en positiv och prestigelös lagspelare med god samarbetsförmåga som arbetar och leder ditt team mot gemensamma mål.

Vad Neobo har att erbjuda

Neobo erbjuder dig en bred och varierande roll med eget ansvar hos ett bolag i utveckling. Här erbjuds en inkluderande och trivsam organisationskultur som präglas av korta beslutsvägar och där medarbetarna har ett stort förtroende och eget ansvar.
 

Läs mer om våra erbjudanden