Locum söker en engagerad fastighetsförvaltare till Södersjukhuset
Söker du nästa utmaning i arbetslivet och har erfarenhet av kommersiell förvaltning? Är du en engagerad person som brinner för fastighetsförvaltning och långsiktiga kundrelationer samtidigt som du vill bli en del av en verksamhet som bidrar till samhällsnyttan? Locum är i ett expansivt skede och söker nu en fastighetsförvaltare till Södersjukhuset.
Om tjänsten
Södersjukhuset är ett av Sveriges största akutsjukhus. Det är beläget på Årstaberget på Södermalm i Stockholm och har en nyckelroll i länets hälso- och sjukvård. Locum förvaltar cirka 300 000 kvadratmeter på sjukhusområdet.
Den största hyresgästen är Södersjukhuset AB som bedriver akutsjukvård, förlossningsvård och patientnära forskning. Övriga hyresgäster är b.la SLSO, Karolinska Universitetssjukhuset samt ett antal serviceaktörer som apotek, café och butik.
Med kunniga och engagerade medarbetare ser Locum till att uppfylla hyresgästernas behov och önskemål då kunden och fastigheterna alltid är i fokus. Under åren 2014-2019 har om- och tillbyggnader genomförts vid sjukhuset som en del av en av de största satsningarna någonsin på hälso- och sjukvården inom Region Stockholm.
Sjukhuset fick bland annat en ny vuxenakut, 24 nya operationssalar, plats för Sveriges största obduktionsverksamhet, en ny vårdbyggnad med enpatientsrum och en ny godsmottagning. Sjukhuset fortsätter att renoveras och idag pågår tekniska upprustningar samt hyresgästanpassningar.
Din roll
I rollen som fastighetsförvaltare har du ett viktigt uppdrag inom förvaltningen där du samverkar med många olika kontakter, både internt och externt.
Du ansvarar för hyresgästernas nöjdhet, att skapa goda ekonomiska förutsättningar och att verka för långsiktiga kundrelationer. Du arbetar tillsammans med övriga förvaltare, tekniska förvaltare samt driftcontrollers.
I fastigheterna pågår ständiga underhållsarbeten, fastighetsinvesteringar och hyresgästanpassningar. Som fastighetsförvaltare agerar du projektägare i de projekt som beställs av hyresgästen.
Förvaltningsteamet arbetar i ett nära samarbete med den interna projektorganisationen i syfte att skapa kvalitets- och kostnadseffektiva projekt där du som förvaltare främst ansvarar för kravställning och mottagande av projekten.
I rollen som fastighetsförvaltare ingår även:
- Uppfylla målen gällande NKI, ekonomisk avkastning samt långsiktigt hållbara fastigheter.
- Dialog med kunderna om lokalbehov, lokalrenovering och lokalplanering.
- Framtagande och genomförande av hyreskontrakt, hyresförhandling och hyresavtalsbevakning.
- Ta fram fastighetsunderlag vid försäljning av objekten.
- Delta i arbetet med att skapa moderna och ändamålsenliga lokaler för framtidens hälso- och sjukvård.
- Budgetansvar, prognos,- intäkts- och resultatuppföljning för dina tilldelade byggnader.
- Framtagande av förvaltningsrapporter och beslutsunderlag för investeringar.
- Analys av drift- och underhållsstatistiken samt fatta beslut om erforderliga åtgärder.
Du utgår från Locums kontor på Södersjukhuset och rapporterar till förvaltningsområdeschef.
Din profil
Vi söker i första hand dig som har cirka fem års erfarenhet från en liknande roll inom fastighetsförvaltning och som har erfarenhet av att arbeta med kommersiella fastigheter.
Du har tidigare erfarenhet av kundrelationer och en god kunskap inom hyresjuridik och att upprätta hyresavtal.
Vi ser även att du har kunskap inom byggteknik och fastighetsekonomi samt har erfarenhet av att upprätta investeringskalkyler.
I grunden har du troligen en högskoleutbildning eller motsvarande YH-utbildning inom fastighetsområdet. Till sist kräver rollen att du har goda kunskaper i svenska och engelska.
Vem är du?
På Locum är det viktigt att vara steget före och att agera för att skapa de bästa förutsättningarna för hyresgästerna och dess verksamhet. Vi söker därför dig som trivs med att ta eget initiativ, som driver ditt arbete framåt och som vill arbeta i en verksamhet som gör skillnad. Samtidigt som du känner dig trygg med ett självledarskap är det viktigt att du är en prestigelös, jordnära och engagerad lagspelare med god samarbetsförmåga.
För att trivas i rollen tror vi även att du är serviceminded, att du motiveras av kundkontakt och att utveckla långsiktiga relationer med Locums kunder. Vidare har du ett stort fokus på hur du tillsammans med dina kollegor kan skapa värde och kvalité för både hyresgästerna och utvecklingen av det gemensamma fastighetsbeståndet.
Vad Locum erbjuder dig
Locum erbjuder dig ett utmanande och spännande arbete i en verksamhet som ständigt utvecklas, med samhällsnytta i fokus. Du välkomnas i ett positivt och erfaret team som präglas av samarbete och omtanke. Här finns kompetenta kollegor, kontinuerlig kompetensutveckling och goda möjligheter till balans mellan arbete och fritid.
Locum söker fler kollegor som delar deras värderingar och som vill bidra till deras viktiga samhällsuppdrag. Med lyhördhet gentemot sina uppdragsgivare, tydlighet, ansvarstagande och handlingskraft agerar dem för att uppnå sina mål. Om du delar Locums värderingar och känner dig hemma i en miljö där lyhördhet, ansvarstagande, tydlighet och handlingskraft präglar kulturen kommer du att trivas här!