Fastighetschef Helsingborg

Vill du arbeta på ett utav Sveriges största privata fastighetsbolag? Är du en trygg, erfaren & engagerad ledare med tidigare erfarenhet av fastighetsförvaltning?

Lockas du av möjligheten att ta helhetsansvar för ett specifikt bestånd och arbeta med utveckling av både medarbetare och fastigheter? Om du trivs som bäst i en händelserik vardag där du har möjlighet
att göra stor skillnad är detta rollen för dig!

Om rollen

Som Fastighetschef kommer du att ha personalansvar för ett engagerat team bestående av två gruppchefer, dessa i sin tur ansvarar för fyra fastighetsförvaltare, en teknisk förvaltare,
en skadehanterare, en förvaltningsassistent, sex uthyrare och 10 fastighetstekniker.

Tillsammans har ni ett affärsansvar för Rikshems fastigheter i Helsingborg som består av ca 3600 lägenheter och utgör Helsingborgs största privata fastighetsbolag.

I ditt dagliga arbete ansvarar du för fastighetsbeståndets affärsplan och driftnetto samt utveckling av ortens fastighetsportfölj. Du är en närvarande och engagerad ledare som stöttar dina medarbetare i de dagliga uppgifterna och arbetar aktivt för att ni tillsammans ska nå uppsatta mål. Genom att ta tillvara
på nya idéer och innovationer arbetar du tillsammans med ditt team för att utveckla både verksamheten och organisationen. 

Tjänsten utgår från Rikshems kontor i Helsingborg, där du ingår i Förvaltningsområde Syds ledningsgrupp och rapporterar till Förvaltningschef Södra Sverige. Helsingborg är en ort som de senaste åren genomgått en framgångsrik förändringsresa, vilket ger en unik möjlighet att bygga vidare på dess utveckling och bidra till stadens fortsatta tillväxt och framgång.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Leda och utveckla teamet samt ansvara för den operativa och strategiska förvaltningen av fastighetsbeståndet på orten.
  • Samordning av gruppchefer som i sin tur ska bygga en enhetlig verksamhet med fokus på en bra balans mellan ekonomi och kund genom Rikshems värderingar ENA.
  • Ansvara för verksamhetsplanering och löpande budgetarbete samt uppföljning av budget.
  • Fullt resultatansvar för Helsingborg som ort.
  • Ansvara för årliga och projektspecifika hyresförhandlingar.
  • Vara ansiktet utåt i ortens nätverk och gentemot andra intressenter.
  • Övergripande ansvara för att egenkontroll och myndighetskrav efterlevs.
  • Ansvara för leverantörsuppföljningar, viss upphandling, vissa projekt och lokaluthyrningar.
  • Ansvara för att leverera kundnöjdhet vilket mäts genom bl.a. serviceindex.
  • Ansvara för att vara med i centrala utvecklingsprojekt för att driva vårt företag framåt.

Vem du är

Du är en trygg och naturlig ledare med en förmåga att skapa engagemang och arbetsglädje. Du vill utöva ett närvarande ledarskap och motiveras av att coacha ditt team till framgång. Du är engagerad, driven och lösningsorienterad samt har en stor passion för människor och fastigheter.

Vidare är du kommunikativ, prestigelös och kreativ med en förmåga att växla mellan detaljer och större frågor. Därtill har du ett positivt förhållningssätt, intresse och förståelse för kundens behov samt ett utpräglat sinne för service och affärsmannaskap. 

Dessutom har du:  

  • En akademisk examen relevant för rollen alternativt har du skaffat motsvarande kunskap
    via arbete.
  • Erfarenhet som chef med ansvar över både fastigheter och medarbetare och du är van vid
    att leda andra chefer.
  • Erfarenhet från att driva förändringsarbete i en chefsroll.
  • Hög kompetens kring fastighetsekonomi med kunskap kring driftnetto samt kalkyl-
    och analysarbete.
  • B-körkort.
  • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
  • Förståelse för fastighetsteknik och entreprenadjuridik är meriterande.

Vad Rikshem har att erbjuda

  • Ett härligt kontor med bra arbetsmiljö och med bra läge i Helsingborg.
  • Som nyanställd får du ett introduktionsprogram som ger dig bra förutsättningar att komma in i jobbet, i det ingår en dag för nyanställda i Stockholm.
  • Trygga och fina förmåner som tjänstebil, friskvårdsbidrag, receptkostnader, arbetsförkortningsdagar, tjänstepension och cykelförmån, samt ett måluppfyllnadsprogram.
  • Utbildningar som utvecklar dig i din arbetsroll.
  • Gemensamma frukostar och teamstärkande aktiviteter d, tex friskvård m.m
Här kommer du trivas om delar Rikshems värderingar, prioriteringar och utvecklingsmål. På Rikshem arbetar man utifrån ”Ett Rikshem” och värdeorden Engagerade, Närvarande, Ansvarstagande, ENA.

Här får du kollegor med olika kompetenser och erfarenheter, och som arbetar fokuserat på att göra vardagen enklare för Rikshems kunder. Här finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang.  
 

Läs mer om våra erbjudanden