Bygglovsassistent till kund i södra Stockholm – konsultuppdrag med möjlighet till anställning!
Uppdragsbeskrivning
För kunds räkning söker vi en bygglovsassistent som omgående kan gå in i ett heltidsuppdrag på sex månader. Möjlighet till distansarbete finns vissa dagar i veckan. För rätt person finns det även möjlighet till anställning efter konsultuppdragets slut.
Om kunden
Vår kund är en av landets större kommuner som nu behöver stärka upp samhällsbyggnadsförvaltningen. Här möts du av en tillåtande och kreativ organisationskultur. Som medarbetare har du stor frihet hur du lägger upp ditt arbete med eget stort ansvar över de olika ärendena.
Som bygglovsassistent kommer du att arbeta som ett administrativt stöd på stabsenheten med tyngdpunkt mot bygglovsenheten. Du kommer att arbeta i ett team bestående av en stadsbyggnadskoordinator, en bygglovsassistent och registrator. I nära samarbete med bygglovshandläggare och byggnadsinspektörer kommer du arbeta med administrativa uppgifter under handläggningen av bland annat bygglov, strandskyddsdispenser och anmälansärenden.
I den här rollen kommer du att:
- Kvalitetssäkra och kontrollera digitala leveranser.
- Administrera digitala bokningar.
- Stödja upp vid registrering, expediering och arkivering.
- Sköta olika rapporteringar, t.ex. till SCB.
- Ha kontakt med medborgare angående pågående ärenden och ge enklare rådgivning med en hög servicegrad och professionellt bemötande.
- Stöd till stabsenheten gällande posthantering och diarieföring.
- Tillsammans med kollegor arbeta med att förbättra och utveckla vårt digitala arbetssätt.
Din profil
Vi söker dig som har ett stort intresse av att arbeta med digital administration och som förstår vikten av noggrannhet, struktur och kvalitet i allt du gör. Du har vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar på ett flexibelt sätt.
För att lyckas i rollen ser vi att du:
- Tidigare arbetat med administrativa- och koordinerande uppgifter.
- Arbetat i och har en god förståelse för bygglovsprocessen.
- Goda digitala kunskaper och god datorvana är ett krav.
- Goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift.
Det är meriterande om du har har kunskaper inom PBL och har arbetat med någon typ av ärendehanteringssystem så som ByggR eller Public360.